Datorren ostiralean, azaroaren 6an, arratsaldeko 4etan, European Toolkit for Schools (Eskoletarako Europako Tresna Kutxa) hezkuntza inklusiboaren sustapenari eta eskola goiz uztearen aurkako borrokari buruz antolatzen ari den 3 mintegien lehen webmintegia jarriko da abian. Oraingo honetan, eskolek familiek hezkuntza-ekintza arrakastatsuetan nola parte har dezaketen aztertuko da, ikasleen ikaskuntza eta garapen sozial eta emozionala aldi berean hobetzeko.
Rocío García-Carrión eta Blanca Febré López hizlariek, ikerketatik eta praktikatik, familiak eta komunitateak eskolekin interakzio esanguratsuetan parte hartzearen garrantzia justifikatuko dute, hezkuntza-inklusioa eta gizarte-kohesioa lortzeko. Beren esku-hartzean, EBk finantzatutako hainbat ikerketa-proiekturen probak partekatuko dituzte (LH6, LH7, H2020), familiek modu eraginkorrean parte hartu ahal izan dezaten seme-alaben hezkuntzari ematen dioten laguntzan eta, aldi berean, beren buruari mesede egin diezaioten, baita COVID-19aren pandemian ere.
Ebidentzia zientifikoetan oinarrituz, argudiatuko dute distantzia fisikoak ez duela baztertzen haur guztientzat arrakastatsuak diren ikaskuntza-egoeren lankidetza eta baterako eraikuntza, eta, osasun-krisiaren ondoriozko hezkuntza-larrialdi honetan, funtsezkoa dela familiek parte hartzea, dagoeneko handituta dauden gizarte- eta ikaskuntza-desberdintasunak murrizteko.
Hurrengo mintegiak azaroaren 13an eta 20an izango dira, ordu berean. Lehen mintegiak, Inclusive inquiry: an approach for promoting inclusion izenekoak, Europako bost herrialdetako lehen hezkuntzako eskolak barne hartu zituen hiru urteko (2017-2020) ikerketa baten emaitzak aurkeztuko ditu. Proiektuak ikuspegi berritzailea erabili zuen, ikerketa inklusiboa, hau da, haurrak ikertzaile bihurtzea eta irakasleekin batera lan egitea, ikasle guztiak barne hartzen dituzten irakaspenak diseinatzeko, bereziki “zailtzat” jo daitezkeenak.
Bigarren mintegiak, The indicators for inclusive systems in and around schools izenekoak, eskoletan eta inguruetan sistema inklusiboetarako erabili ziren adierazleak aztertuko ditu. Adierazle horiek eskolarako Europako tresna-sortaren webgunean autoebaluaziorako erabili ziren, eta adierazle horiek baliagarriak izan daitezke eskolentzat, administratzaileentzat edo irakasleen prestakuntzarako.
Mintegiak parte-hartze irekia du, ostiralean bertan sar daiteke esteka honetan: https://www.schooleducationgateway.eu/en/pub/teacher_academy/webinars/involving-family-during-covid.htm
Egilea: Luisa Mari Puertas