Hezkuntza-robotikaren helburuetako bat ikasleen ezagutzak eta trebetasunak eskuratzeko gaitasuna hobetzea da, robotak programatuz eta garatuz. Horregatik, artikulu honek hezkuntza-robotika du ardatz, eta hezkuntza-robotikako simulagailuei buruzko berrikuspen bibliografikoa egiten du, erabiltzaile-interfaze grafikoekin. Berrikuspenak 2013-2020 aldian argitaratu ziren artikulu garrantzitsuak bilatzen ditu, eta erabilitako simulagailuen ezaugarriak ateratzen ditu.
Artikulu horrek hezkuntza-robotikako simulagailuen ikuspegi orokorra eskaintzen du, eta komunitateak zientifikoki erabili dituen simulagailuen berri eman nahi die irakasleei zein zientzialariei.
Halaber, simulagailuen funtsezko ezaugarriak erregistratu ditu: erabiltzaileen adina, robotaren programazio-lengoaia, robot mota, garapen-plataforma, esparrua (hezkuntza, lehiaketa, ikerketa), garapen-urtea, simulagailuak “exekutatzeko” beharrezkoa den erabiltzaile-esperientzia eta sistema eragilea, besteak beste. Berrikuspen hori egiteko Google Scholar (google akademikoa) bilatzailea erabili zen. Bilaketa-termino gisa gako-hitz hauek erabili ziren: “hezkuntza-robotikaren simulagailua”, “hezkuntza-robotika” eta “garatutako simulagailua”; “hezkuntzarako teknologia” eta “robotikaren simulagailua”; “roboten erronkak” eta “simulagailua”; eta “gidatze autonomoa”, “hezkuntza-robotika” eta “simulagailua”. Guztira, 84 emaitza aurkitu ziren, eta, aurreko irizpideetan oinarrituta, hezkuntza-robotikako hamazazpi simulagailu sortu ziren.
Simulagailuak robotika hezitzailearen parte dira, erabiltzaileari erraz eta azkar ahalbidetzen diona roboten garapena eta programazioa, erabiltzaile-interfaze grafikoen bidez. Simulagailu bat erabiltzeak esan nahi du ez dela beharrezkoa kostu handia izan dezaketen robot errealekin bakarrik tratatzea. Beraz, simulagailuak baliabideak aurreztu eta hezkuntza-prozesuan lagundu dezakeen tresna erabilgarria dira. Hala ere, aurretik deskribatutako simulagailuak, premia ugari estaltzen dituztenak, modu desberdinean programatuta daude, eta ikasleen adin desberdinetara bideratzen dira. Beraz, haien arteko konparazioa ia ezinezkoa da.
Artikulu horren muga zera da: ateratako dokumentuetan agertu ez ziren hezkuntza-robotikako simulagailuak (Webots, adibidez) ez direla berrikuspenean deskribatu.
Egilea: Laura Gutiérrez