REFUGE-ED proiektuaren jardueren barruan, datorren martxoaren 28an, 16:30etik 17:30era, Webinar bat egingo da, Europako harrera-gizarteetako finkatze-prozesuetan emakume eta neskato errefuxiatuek bizi dituzten erronkei eta bizipenei buruzkoa.
Ekitaldian, Florenceko Unibertsitateko Tiziana Chiappeli izango da moderatzailea, eta CISS GKEko Flora Enifo, Cooperazione Internazionale Sud Sud-eko Roseline Eguabor, Laguntza Taldeen Sareko Nour Abdulsalam eta Migrazioen Nazioarteko Erakundeko Annie Raykov hizlariak arituko dira.
REFUGE-ED nazioarteko elkarlaneko ikerketa-proiektua da, Europako Batzordearen Horizonte 2020 esparru-programak finantzatua. Europako zazpi herrialdetako 9 bazkidek osatutako partzuergo batek dinamizatua da, erakunde akademikoak, ikerketa-zentroak eta gobernuz kanpoko erakundeak barne hartzen dituena.
Proiektuak hezkuntzaren, osasun mentalaren eta laguntza psikosozialaren arloan duten esperientzia aprobetxatu nahi du, haurrei egoera oso gogorrak gainditzen lagunduko dieten hezkuntza-ekintza arrakastatsuak ezartzeko, migratzaile, errefuxiatu, asilo-eskatzaile eta abar diren aldetik, eta haien etorkizuna baldintzatuko ez dutenak.
Haur batzuek ezbehar handiak bizi izan dituzte Europara egin duten bidaiaren aurretik, bitartean eta ondoren. Hori osasun mental txarrekoa izan daiteke, eta horrek ikaskuntza zailtzen du. Haur batzuk ez daude hezkuntza formalean matrikulatuta, trantsizioan edo linbo legal batean daudelako, beste batzuek ez dute beren beharretara egokitutako hezkuntza jasotzen, eta helburua da haur horiei eta haien familiei zientziaren, elkartasunaren eta kosorkuntzaren laguntzarekin itxaropena ematea.
Proiektua 5 fasetan antolatuta dago:
1.- Eragin sozial egiaztatua duten ebidentzietan oinarritutako hezkuntza-soluzio onak mapatzea eta hautatzea.
2.- Prozesu kosortzaile batean garatzea, non haurrek, familiek, tokiko zerbitzuen hornitzaileek, eskolek, gizarte zibileko erakundeek eta arduradun politikoek osatutako lantaldeek beren testuinguru espezifikorako irtenbiderik onena aukeratu eta egokitzen duten.
3.- Sei herrialdetan banatutako lekuetan 46 esperientzia pilotu erabiltzea.
4.- Baterako sorkuntzako (kosorkuntza) prozesuak eta pilotuak ebaluatzea.
5.- Knowledge Brokering Platform garatzea. Horri esker, konponbideak oso eskuragarri egongo dira, Europako hezkuntza-inguruneetan neurrirako konponbideak egokitzeko eta batera sortzeko jarraibideak eta prestakuntza barne.
Helbide honetan parte har daiteke, eta, informazio gehiago eta eguneratuagoa izateko, Twitter erabili: @ed_refuge
Egilea: Luisa Maria Puertas