Periódico Educación-etik itzulita
Haurtzaroa hazi egiten da “jostailu hautsiez” inguratuta: agintzen dutenaren kontrakoa egiten duten politikariak, zergak saihesten dituzten kirolari milioidunak, jazartzen duten artistak, buloak zabaltzen dituzten intelektualak. Horrela, balioetan eta sentimenduetan kalitatezko edozein hezkuntzaren oinarriak galtzen dituen zentzu-galera asko handitzen da pertsona helduek gora begiratzen dutenean eta goian dauden pertsonak idulki batean jartzen dituztenean. Senide eta profesional batzuek balio etikoetan hezi nahi dute, eta gezurra esaten duten edo lapurtzen edo jazartzen duten pertsonaien adorazioa sustatzen dute.
Hezkuntzaren suntsiketa hori askotan errepikatzen diren gezurrekin eta buloekin justifikatzen da. Horietako batzuk honelako esaldiekin adierazi ohi dira: “ez dago ez zuririk ez beltzik, gauzek tonalitate grisak dituzte”; “ez dago ez onik ez txarrik, inor ez da perfektua”; “nire inperfekzioak nire parte dira”; “jada ez dakizu zein erreferenterekin geratu, onena zirudienak ere gauza inpresentableak egin ditu”. Baieztapen eta jarrera horiek eragin oso negatiboa dute haurren hezkuntzan, harremanetan eta osasunean.
Berri ona da arazo horrek konponbide erraza, azkarra eta doakoa duela. Badira bizi-ibilbide eredugarriak, inoiz, behin ere, lapurtu edo jazarri ez dutenak, eta mundu guztiak hezi behar direla dioen balio eta sentimenduen aurkako portaerarik izan ez dutenak. Konponbidea oso erraza da, erreferente txar horien ordez haurrei erakusten dieten beste batzuk jartzea, portaera horiek ez edukitzeaz gain, pertsona askok eta askok ez dituztela inoiz izan.
Egilea: Ramon Flecha