Periódico Educación-etik itzulita
CICFEMen inaugurazioaren ondoren, biltzarraren lehen panelak hainbat ikuspegitatik egindako analisi bat oparitu zigun atzo, helduen artean eta gazteenekin hausnartu eta komentatu ahal izateko, guztion bizitzak hobetzeko. Entzuteko zortea eta hitz egiteko aukera izan genituen ideien ohar labur batzuk dakarzkizuegu.
Ramón Flecha doktoreak, Bartzelonako Unibertsitateko katedradun emeritua eta Social Impact eta Gender Violence (Google Scholar) kategorietan munduko lehen zientzialaria denak, panela ireki zuen, familietan eta hezkuntza-inguruneetan eztabaida produktiboak sor ditzakeen gai bat mahai gainean jarriz:
Zer harreman dago kapital harrapariaren eta itsustasunaren artean? Kapital harrapariak etekin handiagoa lortzen du itsustasunetik, horregatik sustatzen du.
Erretzen zuten (eta biriketako minbizia zuten) pertsona gehienak gizonak zirenean, kanpaina oldarkor bat hasi zen tabakoa emakumeei ere saltzeko. Pertsona batzuek liberatzailetzat jotzen zuten emakumeek ere erretzea, berdintasunerako aurrerapauso gisa, “gizonek egiten duten gauza bera egiteko”. Helburu berarekin, etekin ekonomikoarekin, “gaueko martxa” eta erabili eta botatzeko harremanak sustatzen hasi ziren.
Kapital harrapariaren diskurtso hertsatzaileak dio edertasuna klasikoa, tradizionala, otzana, matxista dela, eta itsustasuna urratzailea, berritzailea eta askea dela. Diskurtso honek erdipurdiko handi bat aurkezten du intelektual handi gisa edozein itsustasun errentagarri mota defendatzen badu.
Elisabeth Torras-Gómez doktorea, Margarita Salas doktoretza-ondoko ikertzailea Bartzelonako Unibertsitatean eta Bartzelonako Unibertsitate Autonomoan, 2021eko Doktorego Sari Berezia, “El derecho al placer de enamorarnos. Genero indarkeriaren sozializazio prebentibotik egindako ekarpenak “, azaltzen da jarraian:
Kapitalaren sektore honek ez du inolako eragozpenik gizartea okerragotzeko onura handiagoak sortzeko, gaueko martxako giroetan erabili eta botatzeko harremanak sustatuz. Hala ere, pertsonek argi ikusten dute zein harreman mota diren politak eta zein itsusiak. Inork ez du kalezuloko neska izan nahi goizeko 5etan.
Kalitatezko giza harremanek ez dute dirurik balio. Orduan, zergatik sustatzen dira harreman itsusiak? Maitasunak eta adiskidetasunak ez dutelako negoziorik sortzen.
Mezu ederrak dituzten abestiak, harreman politei buruz hitz egiten dutenak, eta mezu itsusiak dituzten abestiak, harreman mespretxagarriak sustatzen dituztenak. Garrantzitsuena ez da estilo musikala, baizik eta atzean zer dagoen, hau da, atzean kapital harrapari hori dagoen, onura ekonomikoa interes bakartzat duena.
Sexu-eraso baten ondoren, biktimak gertakariak benetan gertatu ziren bezala ez kontatzea eragiten duten gauzak gertatzen dira.
Kapitalismo harrapariari interesatzen zaio egile intelektual kaskar eta antifeministak sustatzea, pederastiaren despenalizazioa ere defendatzen dutenak. Autore mota horretan oinarritzen direnez, “harreman guztiak boterezkoak” edo “gizon guztiak erasotzaile potentzialak” bezalako ideiak sustatzen dira; berdintasunerako edozein aurrerapen oztopatzen duten ideiak.
Gero eta laguntza handiagoa ematen zaie kontatzera ausartzen diren pertsonei. Gero eta gehiago jartzen gara biktimen alde. Violence Against Women aldizkari zientifikoaren laugarren artikulurik aipatuena genero-indarkeria isolatzaileari buruzkoa da, hau da, biktimak babesten dituztenek jasaten duten indarkeriari buruzkoa.
Gaur ekarri ditugun mezu horiek guretzat eta gazteentzat mundu hobea nahi dugunok ditugun elkarrizketak aberasten lagunduko dutela espero dugu.
Egilea: Periódico Educación