Senideen matxinadak “berrikuntzen” aurka: analisia eta alternatibak (1)
Periódico Educación-etik itzulita
Berrikuntzek hezkuntza-emaitzak hobetzen dituzte, “berrikuntzek” (komatxoekin) okerrera egiten dute. Familiaren matxinadak buloetan eta burutazioetan oinarritutako “berrikuntzak” ugaritzeak eragindako okerragotze horren aurkakoak dira. “Berrikuntza” horiei etekina ateratzen dietenek berrikuntzak deitzen dietenez, nahasmena sortzen dute, eta, horren ondorioz, matxinatzen direnak berrikuntza ororen aurka jartzen dira. “Berrikuntza” horiei etekina ateratzen dietenek berrikuntzei erasotzen diete, eta familia horiei ere eraso egiten diete, arrazistatzat edo sexistatzat edo eskuin muturrekotzat jota, hain zuzen ere, haien “berrikuntzak” arbuiatzeagatik. Eraso horien ondorioz, arrazakeriaren, sexismoaren eta eskuin muturraren aldeko laguntza asko handitu da. Berrikuntzei ere erasotzen diete.
Alternatiba argia da: argitzea nola antzeman dezaketen familiek berek hezkuntza-emaitzak okertzen dituzten buloetan eta burutazioetan oinarritutako “berrikuntzen” eta guztion hezkuntza-arrakastarako aurrerapen handienak lortzen dituzten berrikuntzen arteko aldea, gizarte-inpaktuaren ebidentzia zientifikoetan oinarrituta daudelako. Gero eta baliabide gehiago (doakoa eta irekia) daude familia guztien eskura bereizketa hori egiteko, hala nola Adhyayana plataforma zientifikoa.
Giza Eskubideen Adierazpen Unibertsalaren 26. artikuluak hezkuntzarako eskubidea berresten du, eta 27. artikuluak, berriz, aurrerapen zientifikoan eta horren ondoriozko onuretan parte hartzeko eskubidea. Familiekin ez hitz egiteak eta “berrikuntzen” aurka matxinatzen direnak deskalifikatzeak giza eskubideen aurka egiten du, hezkuntza-emaitzei kalte egiten die eta arrazakeria, sexismoa eta eskuin muturraren babesa asko sustatzen ditu.
Argazkia: Freepik
Egilea: Ramon Flecha