Diario Feminstatik iztulita

Haurren sexu-abusua (ASI) desagertuko den mundu bat posible da. Komunitatearen inplikazioa eta erabateko gaitzespena dira gakoa. Joan den larunbatean, ekainak 8, Valentzian ospatu zen Ikaskuntza Komunitateen Nazioarteko XII. Topaketan, Cristina Pulido doktoreak Jardunaldiari amaiera eman zion Adingabeen Sexu Abusuaren aurkako Komunitatea izeneko hitzaldi bikain eta oso sakon batekin. Erakusketaren zorroztasun zientifikoak eta irakasle partikular batek adingabea zenean sexu-abusutik bizirik atera zela adierazi zuen txostengilearen testigantza-ausardiak bultzatuta, ekitaldian parte hartu zuten 500 pertsona ingururen txaloak jaso zituzten, Pulido doktorearen mezuarekin bat eginez.

Adingabeei egindako sexu-abusua (ASI) desagerrarazteko mezu argia eta irmoa eman daiteke komunitateak bat egiten badu eta horren aurka egiten badu, eta badakigu nola egin. Haurren sexu-abusua kontzeptutik abiatu zen Heldu baten eta adingabe baten arteko edozein kontaktu/sexu-ekintza sexu-abusua da. Definizio horrek ez du anbiguotasunik onartzen. Hala ere, zenbait girotan jarrera erlatibistak eta “sexu-hezkuntza” izenarekin ASI legitimatzen ari diren prestakuntzak daude. Ikuspegi horiek ez dira soilik inpaktu sozialeko ebidentzia zientifikoetan oinarritzen, baizik eta Foucault bezalako egileen atzetik doaz. Izan ere, Foucaultek pederastia eta/edo Simone de Beauvoir defendatu eta praktikatu zuen, eta ASIa despenalizatzea ere babestu zuen.

Hizlariak gogorarazi zuen eskolek erantzukizun handia dugula zentzu horretan, eta, era berean, argi utzi zuen ASIa ez dela soilik erlijio-inguruneetan gertatzen, eta ez dela ingurune horietan gehien gertatzen, baizik eta eremu askotan dagoela, eta horren ebidentzia sendoak erakutsi zituen, bai eta aurreiritzi hori haustearen garrantzia ere, beste testuinguru batzuetan abusuak jasaten dituztenak ikusezin ez bihurtzeko, abusatzaileak zigorrik gabe utziz.

Pulido doktoreak azaldu zuen estilo horretako eta beste batzuetako buloak nola aplikatu behar diren ASIaren prebentzioak porrot egiteko arrazoi nagusien artean, bai eta hizkuntza etikaren hizkuntzatik bereiztea eta, hori gertatzen denean, erantzukizunak sakabanatzea, biktimizazioa eta biktimenganako babesa erakusten duten pertsonekiko indarkeria isolatzailea ere. Hori gerta ez dadin, funtsezkoa da Ramón Flecha katedradunak (Top 1 Gender Violencen nazioarteko rankingetan, Google Scholar kasu), Lídia Puigvert katedradunak eta Sandra Racionero doktoreak (Gender Violenceren nazioarteko rankingeko top 10 zerrendan ere badaude) Europako Batzordeak eskatutako txostenean (Achieving student well-being for all: educational contexts free of violence) eta Jesús Gómez doktoreak hasitako genero-indarkeriaren prebentziozko sozializazioaren aplikazioan interakzio guztietan identifikatutako gehiegikeriak prebenitzeko jarduerak aplikatzea. Bestalde, C. Pulido argia izan zen, eta balioan jarri zuen Ikaskuntza Komunitateak eskola horiek desagerrarazten laguntzen ari direla aplikatzen dituzten Arrakastazko Hezkuntza Jarduera batzuen bidez, Ausarten Klub gisa. Indarkeria 0, Gatazkak Prebenitzeko eta Konpontzeko Eredu Dialogikoa, Solasaldi Zientifiko Dialogikoak edo Solasaldi Feminista Dialogikoak edo Open Doors Action.

Gure esku dago, eta eragin sozialaren ebidentzia zientifikoak aplikatzearen mende. Bizirik atera zen Pulido doktoreak eta Haurren Sexu Abusuaren aurkako aktibistak amaiera bikaina eman zion bere hitzaldi bikainari, merezitako errekonozimendua emanez bere babes irmoa eta ausarta erakutsi zioten pertsonei, 2001ean isiltasuna haustea erabaki zuenean, amari eta anaiari, eta familiako beste kide batzuei, CREA ikerketa-taldeari, zientzialari bikainei eta pertsona hobeei, hala nola Lidia Puigvert, Ramón Flecha, Jesús Gómez, Marta Soler, Rosa Valls, Karme García eta María Padrós, eta gaur egun haien laguntzarik gabe ez litzateke izango.

Egilea: Susana Gómez

Susana Gómez