Periódico Educación-etik itzulita

Ikasleek liburuak irakurtzea, irakurtzen gozatzea eta prestakuntza hobetzea lortzen duten unibertsitateko irakasleek oso ondo aukeratzen dituzte proposatzen dituzten liburuak. Hauek dira aukeraketa horretan arrakasta lortzen duten irizpideak:

1. Aurrez aurreko elkarrizketetan eta sare sozialetan dagoeneko irakurri dituzten ikasleak eta profesionalak aholkatzen dituzten liburuak, gustuko dituztela diotenak, ulertzen dituztela, elkarrizketak sortzen dituztenak, ulermena eta praktika hobetu dutenak. Berdinen arteko elkarrekintza horietan inork ulertzen ez dituela baieztatzen duten liburuak saihestea, gizarte-sareetan liburuak irakurtzen ez dituztela jakiten dutenak, ezta aholkatzen dituzten irakasle askok ere, sareetan eskuragarri dauden laburpenak proposatzen dituztenak irakurketaren ordez.

2. Liburu horien egileak idazten dutenaren adibide dira, eta ikasleek sare sozialetan identifika ditzakete, datu-baseak barne, beren liburuan hobetzea proposatzen duten praktika hobetu dutenak, idazten dituzten teorien orientabideekin egin dutenak eta hobekuntza horiek argitalpen zientifikoek eta horiek inplementatu dituzten pertsonek baliozkotu dituztenak. Egiten ez dutena proposatzen duten egileen liburuak saihestea, praktika hobetzeko orientabideak ematen dituztenak, inori inoiz hobetzeko balio izan ez diotenak, ezta liburu horiek idazten dituztenei ere.

Gaur egungo gizarte dialogikoan oso gardena da sare sozialetan unibertsitatean egiten dugun irakaskuntza. Gomendatzen ditugun liburuak eta normalean nagusitzat aukeratzen ditugunak sare sozialetan ezagutzen dira. Nahikoa da social media analytics pixka bat egitea, gure herrialdean egoera etsigarria ikusteko gizarte-zientzietako eta humanitateetako graduetan. Ez dugu lortuko gure ikasleek liburuak irakurtzea, ematen ditugun tituluei prestigioa ematea, irekitzen dituzten aukera profesionalak eta bideratzen dituzten hobekuntza sozialak, ia 180 graduko biraketarik egin gabe irakaskuntzaren oinarri diren liburuak hautatzeko irizpideetara.

Egilea: Marta Soler

 

Harvardeko Unibertsitateko doktorea. Europako Soziologia Elkarteko presidente ohia.

Argazkia: Unsplash