(Periodico Educacion-etik itzulita)

Pertsona oro bere adingabeen ikastetxeko notek kezkatzen dute, ikasgairen edo edukiren batean zailtasunik duen jakiteak. Hala ere, batzuetan zailagoa izan daiteke haurrari alderdi sozialetan, bizikidetzan edo pertsonaletan nola doan jakiteko interesa adieraztea. Nola jakin dezakegu gure haurra ondo moldatzen den ikastetxean, gainerako pertsonekin, edo jarrera aldekoa eta positiboa duen?

Badakigu, eta beste artikulu batzuetan ere aipatu dugu, zein garrantzitsua den gazteei beren kidekoekin harremanak izaten eta sozializazio osasuntsua izaten laguntzea. Gaur Harvard Graduate School of Education gida partekatzen dugu; gida horretan tutoretzetan edo irakasleekin egindako elkarrizketetan egin ditzakegun galderei buruzko aholkuak ematen dizkigute. Irakasleei galdera eta galdera horiek planteatzeak funtsezko alderdi horietan sakontzen lagun diezaguke, eta gure haurra sentimenduz eta jarreraz modu osasuntsuan garatzen ari dela ziurtatzea:

Haur Hezkuntza eta Lehen Hezkuntzako lehen zikloa:

  • Nire alabak edo semeak besteekiko enpatia erakusten du?
  • Nola konpontzen dituzu berdinekiko gatazkak?
  • Eroso zaude taldean lan egiten eta besteekin elkarlanean?
  • Nola erreakzionatzen du okertzen denean? Onartzen al du eta horren erantzule egiten al da?

Lehen Hezkuntzako bigarren eta hirugarren zikloak:

  • Zer harreman duzu lagunekin? Nola erabiltzen duzu presio soziala lagunekin? Bere erabakietan seguruvala seguru agertzen da, nahiz eta berdinek beste gauza batzuk aukeratu?
  • Uste duzu nire semeak edo alabak gauza berriak ikasteko eta arriskatzeko borondatea duela, zaila iruditzen bazaio ere?
  • Bere ekintzen eta akatsen erantzule egiten al da?
  • Nola laguntzen die nire semeak edo alabak klaseari eta ikastetxeari ingurune ona, positiboa eta guztiak barne hartzen?
  • Pentsamendu kritikoa erakusten du egoera etiko eta moral konplexuen aurrean?

Bigarren Hezkuntza:

  • Nire semeak edo alabak lagun minak al ditu zentroan? Baduzu konfiantzazko harremanik ikastetxeko helduren batekin?
  • Zailtasun akademikoen aurrean, jarraitu edo utzi egiten duzu?
  • Errespetatzen al dituzu ideien aniztasuna, kultura-aniztasuna eta abar?
  • Nola hartzen eta azaltzen zara irakasleen eta haien berdinen erantzunen eta feedback-aren aurrean?

Gidak galderak etapaka banatzen baditu ere, guztiak oso interesgarriak eta edozein adinetarako baliagarriak dira. Irakasleekin oso elkarrizketa aberasgarria hasteko adibide batzuk baino ez dira. Argitalpenak gonbidapena luzatzen digu senideentzat, irakasleei galdetzeko nola lagundu dezakegun haurraren heziketa sentimental eta emozional horretan.

Familiaren eta eskolaren artean zentzuz eta lankidetzaz betetako harremana funtsezkoa da, eta galdera sorta horrek lagundu diezaguke hezkuntza-komunitatean hain beharrezkoa den elkarrizketa hori irekitzen, indarkeriarik gabeko ingurune seguru, erresiliente, adiskidetasunezko eta inklusibo bat eraikitzera bideratua, aldi berean guztiontzako ikasketa akademikoa erraztuko duena.

Argazkia: Freepik

Egilea: Sergio Miralles