(Periodico Educacion-etik itzulita)
 

Mota guztietako ikasleen inklusioan arrakasta handiena lortzen ari diren eskolek, emaitzetan hobekuntzarik bikainenak lortzen dituztenek, arrakasta hori sortzen duten hezkuntza-jardueretan jartzen dituzte beren ahaleginak eta orientazioa. Horixe bera egiten du zientziak hezkuntzaz bestelako beste esparru batzuetan, medikuntzan adibidez: arrakasta lortzen duten jarduera horietan zentratzen ditu bere ahaleginak, hala nola COVID-19aren aurkako txertoetan.

Sarritan, eskola horiek hainbat proposamenekin bonbardatzen dira, hala nola, beren proiektuetan edozein inklusio-index mota sartzea. Horrela, bonbardaketa horrek helburu horretatik aldentzeko balio duten indizeei egotzi nahi die jarduera horietan egiten ari diren ahaleginarekin lortzen ari diren arrakasta, eta, beraz, emaitzen hobekuntzak murriztea. Bat-batean, index horiek sortu dituzten jaun-andreak (askotan abizena eransten dietenak) aurkezten dira inklusioaren erreferente nagusi gisa, praktikan maila goreneko ebidentzia zientifikoekin lortzen ari direnen ordez, hau da, inpaktu sozialaren ebidentzia zientifikoekin.

Inklusio-indexen helburua da eskolek denbora eta ahalegina ematea duten inklusio-maila neurtzeko, kanpoko aditu batzuek ezarritako irizpide batzuen arabera, eta etorkizunean irizpide horiek hobeto bete ditzaten sustatzea. Haien erreferentzia ez dira eragin sozialagatik zientifikoki baliozkotutako jarduerak, baizik eta kanpoko aditu horiek top down dinamika batean esaten dutena, nahiz eta haiek inoiz ez duten lortu eskola batean sartzea.

Ospitaleetako profesionalak bagina, txertoak eta horien eraginkortasuna zientifikoki frogatu duten tratamenduak aplikatzeari ekingo genioke orain, hau da, osasunean arrakasta izan duten jarduerak aplikatzeari. Hezkuntzak ez du osasunak baino garrantzi gutxiago, eta hezkuntzako profesionalak osasungintzako profesionalak baino gutxiago gara. Errespetu bera, duintasun bera eta askatasun bera merezi ditugu gure ahaleginak gure ikasleen emaitzak hobetzen dituen horretara bideratzeko. Hobe da gure ikasleentzat, gure profesionaltasunarentzat, familientzat, zientziarentzat eta gizartearentzat inklusioa lortzen duten jardueretan oinarritzea, ez inklusioa lortu beharrean, egiten dutena nola aldatu behar duten esan nahi dutenen ospea eta ordainsariak sustatzean.

 
Argazkia: Freepik
Egilea Ramon Flecha