(Periodico Educacion-etik itzulita)
Historiako ezein unetan, hezkuntzako liburu zientifiko bat ez zen hedapen-maila horretara iritsi. “Jendeak jada ez du libururik irakurtzen” esaldiak ez ditu ulertzen gizateria egiten ari den eraldaketak. Liburu hori bera askoz pertsona gutxiagorengana iritsiko zatekeen Internet bidez eta zientzia irekiaren bidez irekitako aukerak baino lehen.
Latinoamerikatik Guía de Comunidades de Aprendizaje liburuari buruzko solasaldi bat deitu zen, egileetako hiruk egindako galdera guztiei erantzungo zietela iragarriz (mexikarra bata, kolonbiarra bestea, hau idazten duen pertsonaz gain). Galderak oso sakonak izan ziren eta elkarrizketak gogo handia sortu zuen. Zientzia- eta gizarte-sakontasuna izan zen inpaktua lortu zuena, eta ez azalekotasuna, sentsazionalismoa eta ohiko adituen buloak. Profesional senior baten galderetako bat izan zen ea zer sentitzen genuen milioika pertsonaren hezkuntza eta bizitzak hobetu ondoren. Beste arrazoi bat izan zen hirurogeita hamarreko hamarkadaren amaieran ikaskuntzako lehen komunitateari ekin niolako.
Bi galderek erantzun bera dute. Motibazioa irakasleen, senideen eta ikasleen gogo bizia eta dedikazioa kontrastatzea izan zen, alde batetik, eta jasotzen zuten prestakuntzaren buloak, bestetik, ahalegina emaitzak hobetzen edo are areagotzen ez zituzten jardueretara eramaten zutenak. Milioika pertsona horien hobekuntzak pertsona ugariren artean lortu ditugu, egunero eskolan hobekuntza horiek lortzen ari direnak eta horiek ahalbidetzen dituzten ikerketa zientifikoak egiten ari garenak barne. Mirespena elkarrekikoa da, eta topaketa horretan lortu zen irakurketa-inpaktuak nabarmen handituko du beren hezkuntza hobetzea lortzen duten pertsonen kopurua, hori baita beren bizitzako beste hobekuntza batzuen oinarria.
Irudia: Hipatiapress.com, liburua deskargatzeko orria
Egilea: Ramon Flecha