Ingelesa mundu osoan hitz egiten den hizkuntza da. Komunikabideen, erakunde ofizialen eta merkataritza- eta industria-erakundeen hizkuntza da. Eskolan, ingelesa ikastea premia bihurtu da. Helmuga-hizkuntza gaztelaniazko hezkuntza-sisteman integratu da, hezkuntza-programak elebidunak izan daitezen. Programa horietan, besteak beste, zientzia, artea eta gorputz-hezkuntza ikasten duten ikasleak atzerriko hizkuntzarekin ohitu behar dituzte. Motibazioa eta jarrera ikasleen ikaskuntzan arrakasta izan dezaketen bi faktore afektibo dira.
Ikerketa honen helburua ikasleek hezkuntza elebiduneko programetan duten jarrera eta motibazioa ikertzea da. Horretarako, CLIL programa inplementatuta dagoen Espainiako ikastetxe bateko Lehen Hezkuntzako 3. eta 4. mailako 159 ikaslek parte hartu zuten. CLIL (Content and Language Integrated Learning) esan nahi du Hizkuntza eta Edukiak Batera Ikastea. Programa horren bidez hainbat gai irakats daitezkeen arren, ikerketan zientziako ikasgaia aukeratu da.
Ikerketa aurrera eramateko galdetegiak erabili dira. Ikerketako galderen erantzunen arabera, ikasleak motibatuta sentitzen dira, eta eskolako programa elebidunarekiko jarrera positiboa dute. Era berean, jakintzagaiak ingelesaren bidez ikastea ondo baloratzen dute, etorkizuneko aukerengatik. Hala ere, batzuetan euren irakaslearekin L2n (ingelesez, kasu honetan) hitz egitea zaila egiten zaie. Gomendagarria da ikasleak eroso sentitzea atzerriko hizkuntzan, eta, horretarako, konfiantza izan behar dute. L2 ulertzeko arazoak izan bazituzten ere, ikasle gehienek ingelesa ikasteko interes handia erakutsi zuten eta zientzia arloa gainditzen zuten programa horren bidez. Emaitza horrek erakusten du ikasleen jarrera erabakigarria dela bigarren hizkuntza eskuratzeko. Ikasleek programa elebidunarekiko duten motibazioari buruz egindako galderari dagokionez, motibatuta sentitzen direla esan daiteke; ez bakarrik ikasgaiez gozatzeagatik eta gogotsu itxaroteagatik, baizik eta ingelesa ikasi nahi dutelako, etorkizunerako baliagarria dela uste dutelako.
Horrez gain, emaitzek erakusten dutenez, motibazioa eta jarrera positiboak diren arren, programa elebidunen barruan, beharrezkoa da ikasleen arteko aniztasunari eta ikaskuntza-erritmoari arreta handiagoa ematea.
Egilea: Nerea Gutierrez