“El Espectador” munduko zortzi egunkari onenetakotzat jo zuen “Le Monde”-k, eta Alejandro Álvarezen (Unibertsitate Pedagogiko Nazionaleko errektorea) artikulu bat argitaratu du, Hezkuntza Ministerioaren “Viva la Escuela” programa azaltzeko. Bere testuan, bere unibertsitateek beren gizarte-eraginarekin duten konpromisoa argitzen du: “parte hartuko dugun unibertsitateok interpelazio sakonak sentitzen ditugu… Aukera hau oso serio hartu behar dugu errutina eta inertzia batzuk gainetik kentzeko eta bertan dauden maisu-maistrek, eskolen eguneroko bizitzan, bizi duten errealitateari begira jartzeko”.
Herrialde batzuetan, zenbait unibertsitatek boluntario-programak garatzen dituzte, eta horiek bereizkeria areagotzen duten jardueretan ere parte hartzen dute; adibidez, boluntario-lan hori eskola batzuetan ikasle gutxietsiak ikasgeletatik curriculum-egokitzapenak egitera ateratzeko erabiltzen denean, hezkuntza-desberdintasunak eta porrota areagotuz. “Biba eskola” Kolonbiako gazteen boluntariotzako programa nazioarteko ebidentzia zientifikoetan oinarritzen da esplizituki, eta ikasle guztien ikaskuntza-emaitzak inolako diskriminaziorik gabe hobetzen dituzten jarduerak sustatzea du helburu.
Unibertsitateen konpromiso hori hobekuntza horretara bideratuta dago. Unibertsitate Pedagogiko Nazionaleko errektorearen artikuluak dioenez: “Ramón Flechak (1997) eta haren laguntzaileek (Bartzelonako Unibertsitatea) finkatu dituzten “Ikasketa-komunitateak”, “Ikaskuntza dialogikoa” eta “Hezkuntza-jarduera arrakastatsuak” kontzeptuetan oinarritzen da proposamena”. ‘Erabateko konfiantza dugu Kolonbiako unibertsitate horiek arrakastaren adibide izango direla munduko beste leku batzuetako unibertsitateek beren inguruneetako hezkuntza-emaitzetan gizarte-eragin handia lortzeko moduari dagokionez. Ikaskuntza dialogikoari, ikaskuntza-komunitateei eta hezkuntza-jarduera arrakastatsuei buruzko zientzia-aldizkari onenetako askotan argitaratu den literatura zientifiko ugariaz gain, hezkuntza-jarduera arrakastatsuak gertatzen diren eta arrakasta bermatzen duten gizarte dialogikoari buruzko funtsezko liburua doan eta irekian dugu orain.
Artikulu hau El Periódico de la Educación-en atera zen lehen aldiz 2023ko urtarrilaren 7an.
Egilea: Garazi López de Aguileta