Gaur egun badakigu haurren inguruneko harremanek funtsezko zeregina dutela haurren garapenaren hainbat alderditan. Lagunekiko, irakasleekiko, zaintzaileekiko, senideekiko eta inguruko beste pertsona heldu batzuekiko elkarreraginek laguntzen dute, beren garun-arkitekturari forma ematen, emozioak ulertzen eta erregulatzen eta ezagutza eskuratzen, eta, beraz, haien osasunari eta ongizateari eragiten.
Harvard Unibertsitateko Haurren Garapenerako Zentroak, Center on the Developing Child, haurren ingurune sozialarekin zerikusia duten elkarrekintzei buruz dihardu martxoko buletinean, haurren garapen goiztiarrean lagun dezaketelako, bai eta horiei lotutako baliabideak partekatzen ditu ere. Ondokoak nabarmentzen ditu:
- Zerbitzurako eta itzulketarako elkarrekintzak. Interakzio horiek gertatzen dira helduak haurraren ikus-kontaktuari, hitzei edo besarkadari erantzuten dienean. Elkarrekintza horiek garuneko konexio neuronalak indartzen dituzte eta komunikazioaren garapena laguntzen dute. Buletinak, besteen artean, bideo bat eskaintzen du zerbitzu honi buruzko informazioarekin eta berau sostengatzen duen zientziarekin.
- Jokoaren inguruko elkarreraginak. Helduekin jolastea lagungarria izan daiteke haurrentzat garun-arkitektura sendoa garatzeko, bizitza osorako osasunari laguntzeko eta erresilientzia eraikitzeko. Espazio seguruak azpimarraten ditu. ESPAZIO bizigarri eta alaiek garapen goiztiarrari laguntzen dute, haurrek modu fidagarrian azter dezakete ingurunea, arriskurik gabe, eta horrek aukera ematen die beren buruarengan eta beren trebetasunengan konfiantza izateko, Halaber mugak ulertzean eta lankidetzan aritzea komunikazioan laguntzen die, etorkizunean erlazio positiboak ezartzen lagunduz.
- Haurren eta senideen arteko elkarreraginak. Familiei laguntza ematearen eta zaintzaileak zaintzearen garrantzia nabarmentzen du. Familiei laguntzeak haurren harremanen ingurunea sendotzen du, garapen osasuntsuari estres toxikoa arintzen lagunduz
Bistan dago haurren harreman-inguruneak ondo antolatzeak funtsezkoa dela hezkuntza-erantzun egokia emateko. Martxoko buletin horrek mahai gainean jartzen du Hezkuntza zentroetan kontuan hartu behar diren hiru gako garrantzitsu: garapen goiztiarra sustatzea, espazio seguruak sortzea eta famiien parte-hartzea.
Egilea: Isabel Mendizabal