Periódico Educación-etik itzulita
Badakigu haurren sexu-abusua testuinguru askotan gertatzen dela, eta zenbait txostenek datu batzuk erakusten dituzten arren, uste da biktimen heren batek ez diola inoiz inori kontatuko, eta isiltasunaren legearen azpian ezkutatuta egongo dela. Ezagutu nuenean atentzioa gehien eman zidan datuetako bat da Europako 5 haurretatik 1 sexu-abusuaren biktima dela estimatzen dela, eta horrek esan nahi du litekeena dela gure ikastetxeetan abusua jasan dutenak edo pairatu dutenak egotea.
Gizarte-gaitz hori desagerrarazteko ebidentzia zientifikoetan oinarritzeko beharrari buruz irakurri ahal izan dugu, eta dagoeneko irakasle batzuk irakurtzen eta eztabaidatzen ari dira eraginkorrak direla erakutsi duten programa eta ekintzei buruz. Oraingo honetan, Lehen Hezkuntzako bosgarren mailako ikasleekin egiten ari diren solasaldi dialogikoak partekatu nahiko genituzke, baita espazio horiek dagoeneko izaten ari diren inpaktuak ere, non ekarpen zientifikoen inguruko ikasleen ahotsak sartzen diren.
Zehazki, bi solasaldi dialogiko egin dira, hiru artikulurekin: 2 Diario Feminista eta 1 Periódico Educación. Lehenengoak irakasle batek egindako abusuak agerian uzten ditu; bigarrenak eskola haurren abusutik babesteko bide gisa aipatzen du, eta hirugarrenak haurren sexu-abusuaren inguruko uste faltsuak agerian uzten ditu.
Lehen solasaldian, ikasleak harritu egin ziren konfiantzazko pertsonekin maiz gertatzen delako. Eskertu egin zuten espazioa, inoiz ez baitzuten pentsatuko konfiantzazko pertsonek haurrez abusatu zezaketenik. Espazio horrek aukera eman zuen beste batzuk babesteko edo babesteko ideiak partekatzeko eta lehenbailehen kontatzearen garrantzia azpimarratzeko:
«Oso gogorra da [abusatzailea] udako eskoletara joatea konfiantza pentsamendu horrekin bakarrik irabazteko»
«Nik, orain dakidala, ez nuke semea klase partikularretara eramango irakasle baten etxera; akademia batera, bai»
«Asko kontatu arren… baina jendeak ezer egiten ez badu, badakite eta kito… Amari kontatzen badiot eta amak poliziari esaten ez badio… Baina, salatuz gero, abusatzaileak gelditu egingo luke»
Halaber, elkarrizketak partekatu ziren ikastetxeek ikasleei beren burua defendatzen irakasteko duten zereginari buruz:
«Denok jarri behar dugu pixka bat ezer egin ez diezaguten»
«Asko izan behar dugu»
«Pertsona bakar batek ezin du lagundu, denek izan behar dute, denok bagara, nahiz eta eraso egin, salaketa jartzen jarrai dezakegu»
«Adibidez, hamar baten aurka badira, garaileak gehiago dira»
Azkenik, itxaropen handia eman zien Jesuits Globalena bezalako mugimenduak ausartak direla eta gehiegikeria geldiarazteko zerbait egiten ari direla jakiteak:
«Jarrera irmoa izatea, haiek egin dutena da esan dutela haurren sexu-abusua geldiarazi nahi dutela eta ez dutela nahi haur gehiagok jasan dezaten»
Amaitzeko, ikasle batek Sandra Racioneroren esaldia irakurri du, aipatutako artikulu batean jasotzen dena, eta arrazoi honengatik hautatu zuela azaldu du:
«Pertsona bat abusuak jasaten ari bada eta zati hori irakurtzen badu, beldurrik ez izatera motibatuko zuela pentsatu dut»
«Ez da zaila, ausarta izatea da; isiltasuna haustea eta emaitzak ematen ari diren ebidentziak aplikatzea» Sandra Razionero
Egilea: Sar Carbonell