Periódico Educación-etik itzulita
Kalitatezko hezkuntza orok ez du ezkutatzen gure bizitzak salbatzen dituen zientzia, ez ditu ezkutatzen Karikó bezalako emakume zientzialariak, hari zor baitizkiogu ARNm txertoak covid delakoaren aurka, eta orain inoiz baino gertuago dago minbiziaren aurkako ARNm txertoetatik. Hezkuntza hori egin ahal izateko, ezinbestekoa da ebidentzia zientifikoetan oinarritzen den prentsa irakurtzea, iruzkintzea eta zabaltzea. Orain, hainbat hedabide txerto horiek egiteko ahalegin oparoa aurkezten ari dira. Berandu ez ezik, Karikó ikusezin bihurtzen dute, meritu guztia laborategiei emanez. Laborategiak beharrezkoak dira, noski, baina ez dute ezertarako balio zientziaren ekarpenik gabe.
Ez da beharrezkoa azpimarratzea txertoak aurkitzeak, oraingoz tumore mota batzuentzat, gizarte guztietako pertsona guztientzat duen garrantzia. Albiste hau ezagutzeak haur askorengan itxaropena piztuko du, baita haien familiengan ere. Aldi berean, oso garrantzitsua da jakitea ikertzaileek, oraingo honetan zientzialari batek, nola lortzen duten ezagutza hori sortzea. Sorkuntza horren jatorria, beharrezkoa izan den ekina eta pertseberantzia, elkartasunetik sortzen dira, beste pertsona batzuentzako hobekuntza-nahitik, eta ez hain onberak ez diren beste interes batzuetatik.
XXI. mendean, hezkuntzarako eskubideak arlo guztietan dagoen ezagutza zientifikorik onena eskuratzeko eskubidea ere eskatzen du. Gero eta bitarteko gehiagok, hala nola PEk, irakasleekin eta gainerako eragileekin batera, eskubide hori lortzen laguntzen dute adin, testuinguru eta kultura guztietan. 2023ko urriaren 3an, “Karikó sí es un referente mundial” izeneko artikulua argitaratu genuen, hezkuntzarako ikasleek Shakirari edo Messiri erreferentzia egitea eta bizitza salbatu dien emakumea ez ezagutzea dakarren arazoa adieraziz. Zalantzarik gabe, erru nagusia ez da ikasleena, irakasleena edo familiena, are gehiago prentsa orokorrarena eta hezkuntzan espezializatutako prentsarena, medikuntzako ebidentzia zientifikoak ez ezik, hezkuntzarenak ere ikusezin bihurtzen baitituzte. Horrela, gure osasunari ez ezik, hezkuntzari ere kalte egiten diote.
Egilea: Esther Roca