(Periodico Educacion-etik itzulita)
Gaur, genero-indarkeriari buruzko hiru argitalpen partekatu ditugu. Gertatzen dena zergatik gertatzen den eta hori gainditzen nola lagun daitekeen ulertzeko funtsezko gaiak jarriko ditugu mahai gainean.
Adibidez, igoeraren irudipenaz ari gara, hau da, neska batzuek mutil menderatzaileekin harremanetan daudenean duten ospea edo estatus soziala irabaztearen sentsazioaz (eta irudipen faltsuaz), eta haiekin harremanak izatera bultzatzen ditu. Oso garrantzitsua da informazio hori eskuan dugula hitz egitea, neskak eta mutilak kontzienteagoak izan daitezen eta beren harremanak askatasunez aukera ditzaten, bai, baina zer gerta dakiekeen eta zergatik jakinda.
Era berean, diskurtso hertsatzaile nagusia arbuiatzearen (eta baztertzen ikastearen) garrantzia saiatzen gara, hau da, inguratzen gaituzten pertsonen presioak (bai helduenak, bai gazteenak, batez ere) kalte egingo diguten gauzak egin ditzagun.
Azkenik, Sappho plataforma zientifiko eta herritarra gomendatzen dugu. Zure web orrian munduan bakarra den baliabide bat daukagu: genero-gaiei buruz kontsulta dezakegu eta jakin ea ebidentzia zientifikorik badagoen gai horiek babesten dituena, edo, aitzitik, buloak eta uste faltsuak diren (horrek kalte handia egiten du eta genero-indarkeria sortzen du, egoera hobetu beharrean). Ez hori bakarrik, Sapphon aztertu ez den baieztapenen bat badago, azkar erregistratu eta kontsulta egin dezakegu. Plataforma horren ezaugarri nagusia gardentasuna da; izan ere, ebidentzia zientifiko gisa katalogatzen dira gutxienez 3 argitalpen zientifiko garrantzitsuk babesten dituzten baieztapenak.
- Ikasgeletako igoeraren irudipenaren kontzeptua
- Diskurtso hertsatzailea baztertzea: EiG babesteko faktore bat
- Sappho plataforma: generoari buruzko ebidentzia zientifikoa
Argazkia: Freepik
Egilea: Autore desberdinak