Periódico Educación-etik itzulita

Hezkuntza-jarduera arrakastatsuek (AEE, erderaz) haurren bizitza arlo kognitiboan, balioetan eta emozionalean nola hobetzen duten ikusteak ez dio inoiz hunkitzeari eta eraldatzeari utziko. Nahiz eta ikerketak askotan egiaztatu duen nazioarteko zientzia-abala duten argitalpenetan eta hainbat testuingurutan, oraindik ere hunkitu eta eraldatu egiten du haurrengan hilabete baino gutxiagoan lortzen duena, adibidez, aniztasunari arreta ematetik, defizitaren ikuspegitik, Hezkuntza Jarduera Arrakastatsuen bidez itxaropen handiko arreta inklusibora igarotzea.

Zalantzarik gabe, aniztasunarekiko eta, bereziki, HPBak dituzten ikasleekiko arretak espezialisten esku-hartzea eska dezake, eta, batzuetan, banaka. Egia esan, guztiok uneren batean behar dugun arreta da; horrela, ikusten dugu ikasle abantailatsuenek ere errefortzua behar dutela (akademiako orduak, etxeko laguntzak aukera hori dagoenean, etab.), berak edo bere familiak nahi dituzten mailetara iristeko. Arrazoi gehiagorekin, bada, zailtasun gehien dituzten ikasleek errefortzu eta laguntza hori behar dute; ez edukitzea, ondoan dituzten pertsonen baliabide edo dedikazio faltagatik, bidegabekeria eta gabezia bat da (kasu honetan, bai) haurraren hezkuntza-sisteman, eta hori ez dugu pasatzen utzi behar, ezta ordezkatzeari utzi ere. Hala eta guztiz ere, eskola-orduetan, ikasgelan bertan edo eskolatik kanpo egitea, eta defizitaren eta estigmatizazio-egoeren perspektibarekin egitea, ondo pentsatzen badugu, haurraren eskubideak behar duen laguntza ez eskaintzea bezain handia da, eta gizarte-inpaktuaren ebidentziarik onenak ikaslearengan, haren familiarengan eta ikaskideengan onura handiagoak sortzen dituela erakutsi du.

Hunkitu eta eraldatu egiten du ikustea nola pasatzen den geldiarazpen-efektuetatik (ikasgela barruko edo kanpoko laguntza indibidualizatu eta estigmatizatzaile horretatik) solasaldi dialogikoekin eta talde interaktiboekin sortutako borondatezko partaidetzara; nola pasatzen den ikasgelan hitz egiteko beldurretik, jendaurrean irakurtzeko izutik, talde interaktibo batean bat-bateko esku-hartzera eta solasaldi dialogiko batean komentatzeko partekatu nahi den Romeo eta Julieta bezalako obra bat orrialde erdian ozen irakurtzera.

Hezkuntza Jarduera Arrakastatsuetako ingurune seguruek, familiek (norberarenak eta besteenak) boluntario gisa parte hartzeak tutoretzapeko liburutegian, talde interaktiboetan eta solasaldi dialogikoetan, konfiantza sortzen dute, itxaropen handiak guztietan, ikasleak salbu eta seguru sentitzen diren inguruneetan, eta horrek, ebidentziak erakusten digun bezala, beren borondatezko parte-hartzea sustatzen du eta, horrekin batera, ulermen handiagoa eta garapen kognitibo handiagoa.

Hezkuntzari eta zientziari dagozkien 26. eta 27. giza eskubideak bermatzeko, laguntza espezializatu inklusiboak eta ordutegi estentsiboko banakako arreta uztartzea ikastetxeok administrazioari eskatu beharko geniokeen premia eta betebeharra da, eta hori ordezkatu egin beharko genuke ziurtatuta ez dagoen bitartean.

Egilea: Benjamín Menéndez

Loading