Nerabezaroko genero-indarkeria arazo kezkagarria da oraindik, eta ikasleen ongizateari eta garapenari eragiten die. Arazo horri aurre egiteko, TeachXEvidence proiektuak ebidentzia zientifikoan oinarritutako lan-saio multzo bat garatu du, eskola-ingurunean indarkeria-mota hori prebenitzeko helburuarekin.

Ikuspegi hori sozializazio prebentiboan, ikusleen esku-hartzean eta maskulinitatearen eta harreman afektibo osasungarrien eredu alternatiboen sustapenean oinarritzen da. Bigarren hezkuntzako ikasleentzat diseinatutako bost saioen bidez, funtsezko gaiak jorratzen dira, hala nola hertsapen-diskurtsoek erakarpenean duten eragina, harremanetako adostasuna, maskulinitate-ereduak, maitasun erromantikoa eta genero-indarkeriako kasuetan esku hartzea.

Proposamen honen oinarrietako bat da onartzea genero-indarkeria ez dela fenomeno isolatu bat, baizik eta hainbat testuingurutan, hala nola familian, eskolan eta sare sozialetan, elkarreragin sozialen bidez errepikatzen dela. Horregatik, proposatutako jarduerek gogoeta kritikoa eta trebetasunen garapena sustatzen dute, indarkeria-eredu normalizatuak identifikatzeko eta zalantzan jartzeko. Gainera, indarkeriaren prebentzioan ikusleek duten funtsezko papera nabarmentzen da. Bystanderraren (Ikuslearen) esku-hartze ereduaren bidez, ikasleei behatzaile pasiboetatik aldaketa-agente aktibo bihurtzera animatzen zaie, indarkeriarik gabeko ingurune seguruak sustatuz.

Proiektuaren webgunean saio horiek ikasgelan inplementatzeko behar diren material guztiak daude eskuragarri. Irakasleentzako orientazio-gidak landutako gaiei buruzko bost aurkezpen, bi ariketa praktikoak biltzen ditu.

Irakasleentzako materialak

Aurkezpenak

Ariketak

Estrategia multzo hori tresna baliotsua da hezkuntzako irakasle eta profesionalentzat, eta nerabezaroan genero-indarkeria prebenitzeko esparru sendoa eskaintzen du. Praktika horiek hezkuntza-programetan txertatzeaz gain, heziketa bidezkoagoa eta indarkeriarik gabea lortzeko bidea emateaz gain, elkarrizketa-guneak sortzen laguntzen du, gazteek nahi dituzten maitasun- eta adiskidetasun-harremanei buruz gogoeta egin dezaten, errespetuan eta berdintasunean oinarritutako loturak sustatuz.

Argazkia: Chat GPT 4.0

Egilea: Garazi Alvarez

Garazi Álvarez Guerrero – Daily27

Loading