(Periodico Educacion-etik itzulita)


Bartzelonako Unibertsitateko CREA ikerketa-taldearen laguntzarekin “AEE del Alfonso” (Alfonso II .a BHIko hezkuntza-jarduera arrakastatsuen berrikuntza-proiektua) eta Asturias AEBE (Ebidentzietan Oinarritutako Hezkuntzaren aldeko Elkartea) abian jarri genituenetik, pertsona asko hurbildu dira gizarte-inpaktuaren ebidentzietara, eta haiei buruz galdetu digute, era guztietako berrikuntza alternatibo askori buruz galdetu ere. Beti bezala, Asturias AEBEtik, haur guztien hobekuntzari begira, nazioarteko komunitate zientifikoak bermatutako inpaktu sozialaren ebidentzia onenei erreparatzen diegu. Ildo horretan, Includ-Ed txostenean identifikatutako hezkuntza-jarduera arrakastatsuak dira, zalantzarik gabe, eskoletarako proposamenik onena. Hona hemen arrazoietako batzuk:

  • Proposamen hori da zientifikoki abalatuena eta hezkuntza akademikoan hobekuntzarik handiena duena, arlo kognitiboan, bizikidetzan, balioetan eta gizartean eragina duenean.
  • Includ-ed eskolekin batera sortutako ikerketa bat izan zen, irakasleekin lankidetzan aritu zena bere esperientzia ebidentzia zientifikoarekin aberastuz eta oinarrituz. Europar Batasunak (HORIZONTE 2020) finantzatu zuen 2006-2011 aldian, 3 milioi euro baino gehiagorekin, eta 14 unibertsitatek eta herrialdek parte hartu zuten, ehunka eskolarekin.
  • EBk berak Includ-ed nabarmendu zuen epe horretan finantzatutako ikerketa guztien artean eragin sozial handiena izan duten 10 ikerketen artean. Izan ere, top 10 ikerketa horietan nabarmendu zen CSS proiektu bakarra izan zen, arlo akademikoan, bizikidetzan eta balioetan izan zuen hobekuntza-inpaktu handiagatik eta ikasleen, familien, irakasleen eta komunitateko beste eragile batzuen bizitzak ehunka eskolatan eraldatzeko duen ahalmen handiagatik.
  • AEEak EBk abalatuta egoteaz gain (EBko kide diren herrialde guztientzat, ELGAko herrialdeentzat eta mundu osoko eskolentzat gomendatzen dituen jarduerak), AEEak hainbat ikerketek bermatzen dituzte duela hamarkada batzuetatik, hezkuntzan eta gizarte-zientzietan eragin handiena duten aldizkarietan, bai eta diziplina guztietan ospe handiena duten zientzia-aldizkarietan ere, Nature kasu.
  • AEEek hobekuntzak erakutsi dituzte ezarri diren eskola guztietan (15 mila eskola baino gehiago). Eskola horiek oso testuinguru desberdinetakoak dira, asko oso egoera ahulean daude eta emaitza akademiko eta elkarbizitza-emaitza oso baxuak dituzte AEEen aurretik, bai Europan, bai Latinoamerikan.
  • Ikaskuntza-komunitateko hainbat eskolek eta jarduera arrakastatsuak praktikan jartzen dituzten beste batzuek askotariko erakundeen sariak jaso dituzte; Asturiasen, azken 3 urteetan, hainbat eskolek Ministerioaren proiektuak lortu dituzte AEEetan eta sariak, azkena Alfonso II .a BHIren eskutik, “Hezkuntza-arrakasta hobetzeari”, Hezkuntza Ministerioak 2021ean emandakoa. Hala eta guztiz ere, pozgarria bada ere, saririk onena haurren benetako hobekuntza da, ez baitute berez abal zientifikorik suposatzen; benetako bermea lortutako hobekuntza-emaitzek ematen dute, nazioarteko inpaktu handiko aldizkarietan hainbat ikerketatan frogatu direnak.
  • AEEak ez dira bulego batean jaiotako ideia bat, ikaskuntza dialogikoaren parte dira, eta ikaskuntza hori da, aldi berean, hezkuntza-arloko teoria eta praktika onenen oinarria. Vigotsky-k, 30eko hamarkadan, kalitatezko elkarrekintzak ikasteko garrantzia dutela adierazi izan du, komunitate osoaren hezkuntza-partaidetzari esker. Gainera, kognitiboa lantzearekin batera, funtsezkoa da EEAekin bizikidetza ona sortzea, bi helburuei jardun bereizietan heldu gabe.
  • Jakintza zientifiko hori, EEAena, guztiek ordaindutako proiektuen etika profesionalaren arabera, dohainik eskaintzen zaio administrazio publikoari, baita onura ekonomikoekin ere. Hala, eskola asko ari dira prestatzen eta hobetzen gaur egun Asturiasen, maila goreneko ikertzaileekin egindako hizketaldien eta elkarrizketen grabazioen erabilerari esker. Grabazio horiek erabiltzeko eta zabaltzeko baimena eman dute, betiere doan egiten bada.
  • Jarduera horiek eskolen zerbitzura jartzen dira, aske utz ditzaten, irakasleek beren hezkuntza-komunitatearekin ezartzen dituzten epeen arabera, eta, horrela, arrakasta ziurtatzen da, ikastetxe bakoitzaren eta hezkuntza-komunitateen beharrak errespetatzen baitira, haur guztien onerako inpaktu handiena lortzeko.
  • Azkenik, elkarrekintzen zaintzan oinarritzen diren jarduerak dira, non komunitate osoak, bere hezkuntza-partaidetzaren bidez, guztiontzako ingurune seguruak bermatzen laguntzen duen.

Haur guztien eta herritar guztien giza eskubideak (kalitatezko hezkuntzarako eskubidea eta aurrerapen zientifikoaz baliatzeko eskubidea) ez urratzeko, ziurtatu behar dugu hobekuntzara bideratutako dirua ez dela eskola-porrotarekin amaitzen ez diren dinamiketako inbertsio kroniko bihurtuko (eta, horregatik, eskola-porrot hori duten eragileak sortzen dituzte), eta, horrez gain, gizarte-inpaktuaren ebidentziak sustatu behar ditugu, guztion hobekuntza eta arrakasta areagotzeko.

Argazkia: Propioa

Egilea: Benjamin Menendez

Loading