El Diario Feministatik itzuilta
Teknologia Elektronikoko eta Komunikazioetako Departamentuko Madrilgo Unibertsitate Autonomoko ikerketa-talde batek ikerketa berritzaile bat egin du haurren eta teknologien arteko interakzioaren arloan, eta azaldu du gailu mugikorren erabilera funtsezkoa izan daitekeela garapen motorra eta kognitiboa ebaluatzeko. Aurrerapen horrek eraldatu egin lezake pediatriako, hezkuntzako eta beste arlo espezializatu batzuetako profesionalek haurren garapena diagnostikatzeko eta laguntzeko duten modua.
“Longitudinal Analysis and Quantitative Assessment of Child Development through Mobile Interaction” ikerketa, Arxiv-en argitaratua, ChildCIdbLong-en sorkuntzan oinarritzen da, 18 hilabete eta 8 urte bitarteko 600 parte-hartzaile baino gehiago hartzen dituen datu-basea, lau urte akademikotan (2019-2023) bildua. Tableten erabileraren bidez, haurrek trebetasunak neurtzeko diseinatutako probak egin zituzten, hala nola koordinazio bisorea, plangintza eta jarraipen bisuala. Ikuspegi horrek aukera ematen du mugimen- eta kognitibo-trebetasunek denboran zehar izan duten aurrerapena zehaztasunez ebaluatzeko.
Gainera, taldeak metrika kuantitatibo bat ere diseinatu zuen, «Test Quality (Q)» izenekoa, proba bakoitzari 0tik 100era bitarteko puntuazioa ematen diona, denbora eta interakzioaren zehaztasuna bezalako faktoreak kontuan hartuta. Indize horri esker, neskato bat bere adinerako garapen-mugarri tipikoetara iristen ari den jakin daiteke.
Datuek erakusten dutenez, 18 hilabeteko haurrek oinarrizko zereginak betetzeko erronkei aurre egiten dieten bitartean, 5-8 urtekoek helduen doitasun-maila gertukoak lortzen dituzte koloreztatzeko edo ildo bati jarraitzeko jardueretan. Horrek indartu egiten du Q metrikak haurren garapen integrala monitorizatzeko duen ahalmena.
Azterlan honek ondorio zuzenak ditu hezkuntzaren eta osasunaren arloetan. Gainera, datu-basea zabaltzeko eta historia akademikoa eta erakusketa teknologikoa bezalako faktoreek haurren garapenean nola eragiten duten aztertzeko asmoa dute.
Aurrerapen horrekin, teknologiak infantzietan duen eragina ulertzeko aukera berriak zabaltzen ditu taldeak, eta erakusten du gailu mugikorrak, denbora-pasarako iturri bat izan beharrean, aliatu bihur daitezkeela etorkizun inklusiboago eta osasungarriago baten eraikuntzan.
Egilea: Beatriz Villarejo Carballido