(Periodico Educacion-etik itzulita)
Zero indarkeriari buruzko CREA adierazpenaren ondorioz, pertsona batzuk hezkuntza-jarduera arrakastatsuei (HJA) esker lortu zuten prestigioa, curriculuma eta posizioak erabiltzen ari dira ikasle guztientzako zero eta kalitatezko indarkeriazko hezkuntzarako eskubidearen aurkako intereserako. Argitalpen eta ahozko komunikazio pseudozientifikoekin egiten ari dira, HJA hauetan buru-belarri lan egiten duten eskolei kalte larria egiten dietenak, besteak beste, Ikaskuntza Komunitateak eskolei. “Ikas-komunitateen gida” liburua irakurtzeak eta eztabaidatzeak lagundu egiten die eskola askori pertsona horiek zabaltzen dituzten akatsetan ez erortzen. Hona hemen horietako batzuk:
- Irakasleek eta komunitateek HJA ezartzen egindako ahaleginarekin lortutako emaitzen hobekuntzek orain “evidence-based actions” ekin lortu direla diote. Hori da antibiotiko jakin batekin sendatzen den gaixotasun bat (eta beti horrela esan izan da) orain ezkutatu egiten dela esanez “flasko baten barruan dagoen produktu” batekin sendatzen dela. “Evidence based” omen diren hezkuntza-jarduera gehienak ez daude ebidentzia zientifikoetan oinarrituta. Ebidentzia zientifikoetan oinarrituta daudenetatik, gehienek ez dute hobekuntzarik sortzen. Hobekuntzak eragiten dituztenak HJAk dira, ebidentzia zientifikoetan ez ezik, inpaktu sozialeko ebidentzia zientifikoetan ere oinarrituta daudelako.
- Tertulia Literario Dialogikoetan (TLD) inplementatuz irakasleek eta komunitateek egindako ahaleginarekin lortutako emaitzen hobekuntzak “elkarrizketen” bidez lortu direla diote orain. Nazioarteko ikerketak, adar eta esparru oso desberdinetatik, argi utzi du elkarrizketa jakin batzuen bidez lortzen diren hobekuntzak ezin zaizkiela oro har elkarrizketei egotzi, hala nola sendagai jakin batekin lortzen diren osasun-hobekuntzak ezin direla pastilletan saltzen den edozeri egotzi. Ez da inpaktu sozial bera lortzen TLDek sortutako elkarrizketekin eta pornografiari buruzko elkarrizketekin; TLDekin lortzen dena “elkarrizketekin” lortzen dela baieztatzea oinarrizko akats zientifikoa da. TLDen bidez, duela 30 urte baino gehiago ikertu eta sortu dira (milaka hezkuntza-komunitatek metatutako jakintzarekin) askotariko pertsonengan eta ikasleengan eragin soziala eta bizitza-ibilbide hobeak lortzen dituzten baldintzak. Adibidez, ezinbesteko baldintza bat elkarrizketa horiek gizadiaren literatur sorkuntza onenen bidez sortzeko aukeratutako irakurketa da.
- Zero indarkeria ausarten klubetako kideei “lider mesianikoak” (eta beste irain batzuk) deitzen diete, eta, horrela, biktimen alde jarduten dutenei ospea kentzen diete, eta hori egiten ez dutenak hobetzat jotzen dituzte, edo biktimen ahotsak ukatzen eta erlatibizatzen dituzte. Zero Indarkeria Ausarten Kluba nazioarteko komunitate zientifikoak eta Europako Erkidegoak aholkatutako HJA bat da, eta biktimekiko jarrera aktiboa duten pertsona guztiek soilik osatzen dute, edozein testuingurutan, indarkeria bere modu guztietan isilarazi nahi dutenengandik babestuz. Ausarten kluben aurrerapenerako beharrezkoa izan zen salatzea “txibato” edo “txibato” hitzarekin iraindu zituztela. “Lider mesianikoak” iraina “txibatoak” iraina baino askoz larriagoa da, eta hori esaten dutenek biktimei egindako erasoak mozorrotzeko egiten dute. Irain horiek bermatzeko, eta horrela biktimei eta haien alde daudenei erasotzeko, nazioarteko ebidentzia zientifikoen ordez, edozein pertsonak esaten duena erabiltzen dute, inolako maila zientifikorik gabe, hedabideek “aditu psikologo” titulua ematen diotenei eta biktimei erasotzeko balio duten buloak esaten dituztenei.
- Metodologia- Komunikatiboarekin lortu dira beti EEAen eta ikaskuntza-komunitateen hobekuntzak. Orain, pertsona horiek diote partaidetza-ikerketarekin, ikerketa-ekintzarekin edo beste metodologia batzuekin lortu direla. Beste dokumentu batzuen artean, liburu honek oso ondo azaltzen du komunikazio-metodologiaren zer alderdik lortzen duten hezkuntza-jarduera arrakastatsu horiek sortzea, eta zergatik beste metodologia batzuek, ez. Beste era batera azaltzea akats zientifiko larria egitea da, eta horren ondorioz, eskoletan ikasleen hezkuntza-kalitatea galtzen da.
Ez dago inolako aukerarik baieztapen sasizientifiko horiek eta sortzen duten porrotak luzaroan engaina dezaten. Zenbat eta denbora gutxiago behar izan akats horiek argitzeko, orduan eta eskola eta haur gutxiago kaltetuko dira. Egin dezagun argitze hori lehenbailehen, gizartean eragina duten ebidentzia zientifikoetan, balioetan eta sentimenduetan oinarritzen den elkarrizketan oinarrituta, buloak baztertuz.
Argazkia: Freepik
Egileak:
Carolina Ramos – Jaume I El Conqueridor HLHI. Katarroja.
Elísabet Gómez – Eres Altes HLHI, Turiako ibai gorria
Susana Gómez – Antonio Ferrandis HLHI, Paterna
Magda Camps – CEE Virgen de la Esperanza, Cheste
Raquel Aguilar – Antonio Ferrandis HLHI, Paterna