(Periodico Educacion-etik itzulita)

«Hain harro nago zutaz. Horko jaun hori, oso inportantea, ijito ez dena, nire familiakoa. Jaun garrantzitsu horrek nire etxean egin du lo, besaulki batean. Gauza bera gertatzen da altueretan, ezer ez dagoen maila baxuenera jaisten zarenean .»

Ijito nagusi honen hitzak entzun ahal izan ziren areto nagusian, entzule kopuru handiaren intentsitatea gorenera eramanez. Harritu egin zen, lehenik, jaun honek esatea hizlaria ez zela ijito bat, baizik eta bere familiaren zati bat. Harridura hori infinitura hurbildu zen hizlariak etxeko sofan lo egin zuela entzutean. Ez zen harritu berriro esan izana harro zegoela berataz, aldi berean altueran eta maila baxuenean zegoelako.

Ni Zaragozako Unibertsitateko Hezkuntza Fakultatean masterra egiten ari nintzen. Gainerako ikusleek bezala, ez zuen antzekorik ikusi, adiskidetasunean hain sakonki oinarritutako kulturen arteko harremana. Horrela ulertu nuen, inoiz baino gehiago, hizlariak eta bera bezalako pertsonek lankidetza lortzen zutela publikoaren jaunarekin, ezagutzen diren hezkuntza- eta gizarte-hobekuntza handienak lortzen zituena. Horrela ulertu nuen, halaber, elkarrekin nola sortu zituzten ezagutzen den maila zientifiko eta nazioarteko onarpen handieneko ekarpenak.

Harrezkero ez dut denborarik galtzen dekolonialtzat aurkezten diren eta defendatzen dutela diotenak jazartzen dituzten egileen “teoriekin”. Orduz geroztik, ondo aprobetxatzen dut denbora maila zientifiko goreneko teoriekin, eta teoria horiek goi-goian eta behe-behean egoten dakiten pertsonek egindakoak dira.

Argazkia: Unsplash

Egilea: Ane Lopez de Aguileta

Loading